احضار یاسر رحمانی‌راد به دادگاه عمومی رومشکان لرستان

یاسر رحمانی‌راد

یاسر رحمانی‌راد، پزشک و از معترضین خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی، که پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بازجویی شده بود با دریافت ابلاغیه‌ای جهت ارائه آخرین دفاع به دادسرای رومشکان احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یاسر رحمانی‌راد، پزشک اهل خرم‌آباد با دریافت ابلاغیه‌ای از سوی شعبه اول دادگاه عمومی رومشکان احضار شده است.

آقای رحمانی‌راد باید در تاریخ مقرر جهت ارائه دفاعیات درباره اتهام “تبلیغ علیه نظام” در شعبه مذکور حاضر شود.

او در تاریخ سی شهریور ماه با یورش نیروهای امنیتی به منزل والدین خود در خرم‌آباد، بازداشت شد و پس از گذشت سه هفته از بازداشت با تودیع قرار وثیقه یک و نیم میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان خرم‌آباد آزاد شد.

این پزشک در تاریخ دوازدهم آذر سال گذشته در جریان خیزش اعتراضی “زن، زندگی، آزادی” نیز همراه با دو تن دیگر از پزشکان و تجهیزات دارویی و پزشکی در مهاباد بازداشت شد.

آقای رحمانی‌راد با انتشار تصویر ابلاغیه نوشته است: پنجم دی ماه، سه روز دیگر به همراه وکیلم جناب پیام درفشان برای دفاع از اتهام انتسابی بعد از آخرین بازداشت در سی شهریور ۱۴۰۲، در دادگاه حاضر خواهم شد. انتهام انتسابی بعد از چند مرحله تغییر اتهامات، در نهایت تبلیغ علیه نظام تفهیم شد

اگر همدردی کردن و نوشتن از رنج آسیب دیدگان اعتراضات و مخصوصا کسانی که در اثر ساچمه های سربی، بینایی شان را از دست دادند، تبلیغ علیه نظام محسوب می شود من بدان مفتخرم، اگر امدادرسانی پزشکی و کمک جهت حل کردن مشکلات پزشکی آسیب دیدگان، وظیفه‌ای که بر دوش حاکمیت بود ولی بخشی از آن را من به عهده گرفته‌ام، و به خاطرش زندانی شدم،  تبلیغ علیه نظام محسوب می‌شود، تکرار می کنم من بدان مفتخرم.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید