آزادی موقت علی بابایی، جواد سودبر و سالار طاهر افشار از زندان تبریز

علی بابایی، جواد سودبر و سالار طاهر افشار

علی بابایی، جواد سودبر و سالار طاهر افشار از فعالین ترک آذربایجانی با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکز تبریز آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه دوم دی ماه ۱۴۰۲، علی بابایی و جواد سودبر فعالین مدنی آذربایجانی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان تبریز آزاد شدند.

بر اساس این گزارش، علی بابایی و جواد سودبر هر کدام با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی و سالار طاهر افشار با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی پس از انتقال به زندان مرکزی تبریز به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

آقایان بابایی و سودبر پس از تحمل بیش از ۱۰۰ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز و با پایان مراحل بازجویی به زندان مرکزی شهر تبریز منتقل شده و با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای هر کدام تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد گردیدند. سالار طاهرافشار نیز پس از حدود ۵ روز بازداشت با تودیع وثیقه از زندان آزاد گردیده است.

تا لحظه تنظیم خبر از دلایل بازداشت و عنوان اتهام این فعالین آذربایجانی اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.

با آزادی علی بابایی و جوادسودبر و دیگر فعالین ملی آقایان داود شیری، آراز ابراهیم نژاد، سیدمحمدرضا موحد، مرتضی نورمحمدی نادارلی، مهرداد قادری،حسین آزادی و حامد یگانه پور، امیر حسین آقایی، ابراهیم عوض زاده، ناصر رزمجو که پیشتر به قید وثیقه آزاد گردیده بودند کماکان آقای  یوروش(آیت) مهرعلی بیگلو در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرتبریز محروم از ملاقات با خانواده و بدون دسترسی به وکیل تحت فشار نیروهای امنیتی بسر می برد.

میلاد جلیلی (ایلشن) نیز که ۷ آذرماه سال جاری به دلیل اجرای آهنگ رپ در حمایت از فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان از سوی نیروهای پلیس فتا بازداشت شده بود، پیشتر طی تماسی با خانواده از انتقالش به زندان مرکزی شهر تبریز خبر داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید