اعزام به بیمارستان عثمان اسماعیلی از زندان سقز   

عثمان اسماعیلی

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری در پی بروز نارحتی از ناحیه شکم به پزشکی قانونی منتقل و علاوه بر تاکید پزشک متخصص مبنی به عمل جراحی ماموران بدرقه او را به زندان عودت داده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه سوم دی‌ماه ۱۴۰۲، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری دربند در زندان مرکزی سقز، در پی بروز ناراحتی و درد شدید در ناحیه شکم، به پزشکی قانونی این شهر اعزام شد.

بر اساس این گزارشُ پس از انجام آزمایشات لازم، دکتر پزشکی قانونی، مسئولین زندان و خود ایشان را مطلع کرد، که وی دچار بیماری “فتق اینگوینال” شده است و باید در سریع‌ترین وقت ممکن ایشان را مورد عمل جراحی قرار دهند.

علیرغم تایید پزشک متخصص مبنی بر نامناسب بودن وضعیت جسمانی عثمان اسماعیلی، توسط ماموران بدرقه به زندان بازگردانده شده است.
روز دوشنبه بیست و دوم آبان‌ماه، عثمان اسماعیلی پس از مراجعه به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب سقز جهت اجرای حکم حبس بازداشت و روانه زندان شد.
این فعال کارگری از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام “عضویت در کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران” به سی و یک ماه و پانزده روز حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در مراسم خاکسپاری ژینا امینی” به هفت ماه و پانزه روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

دادگاه با عنایت به وجود جهات تخفیف مندرج در ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ از جمله وضعیت سنی آقای اسماعیلی و متأهل بودن نام برده به استناد ماده اخیر الاشاره و ماده ۶ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب سال ۱۳۹۹ ناظر بر ماده ۳۷ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ مجازات حبس اشد فوق را به تحمل ۱۶ ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی کاهش داده بود.

روز یکشنبه بیست و هشتم خردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عثمان اسماعیلی به ریاست قاضی “جواد مصطفایی”، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب سقز و “کیوان جهانی”، مستشار دادگاه انقلاب سقز برگزار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید