برگزاری دادگاه سه تن از شهروندان بازداشت‌شده در آستانه سالگرد اعتراض‌های ژینا در گرگان

نیروانا تربتی‌نژاد، روژینا ابراهیمی و مریم رضوانی

دادگاه انقلاب گرگان سه شهروند به‌نام‌های نیروانا تربتی‌نژاد، روژینا ابراهیمی و مریم رضوانی، را در رابطه با سالگرد خیزش زن، زندگی، آزادی محاکمه کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ششم دی ماه ۱۴۰۲،جلسه رسیدگی به پرونده نیروانا تربتی‌نژاد، روژینا ابراهیمی و مریم رضوانی، در دادگاه گرگان برگزار شد.

نیروانا تربتی‌نژاد در شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو گرگان به ریاست عابدی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” دفاعیات خود را ارائه داد.

او در تاریخ نوزدهم شهریورماه، توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت شد و اواسط مهر ماه با تودیع قرار تامین کیفری به صورت موقت آزاد شد.

همچنین جلسه رسیدگی به اتهامات مریم رضوانی و روژینا ابراهیمی در شعبه اول دادگاه انقلاب گرگان برگزار شد.

آنها دفاعیات خود را درباره اتهامات “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” ارائه دادند.

لازم به ذکر است که همزمان امروز جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محمدرضا (تهمورث) شرقی، بهروز ایزدی‌راد، رضا نجفی، فائزه خلیلی، پرند قره‌داغی و امیر شیرافکن که در آستانه سالگرد جاویدنام ژینا (مهسا) امینی در گرگان بازداشت شده بودند، در شعبه اول دادگاه انقلاب گرگان برگزار شد.

شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان گرگان، اتهامات این شهروندان را به شرح زیر اعلام کرده است:

“اجتماع و تباني برای ارتكاب جرم برضد امنيت داخلی/خارجی”،  “عضویت در دسته یا جمعیت یا شعبه جمعیتهایی که در داخل کشور با هدف برهم زدن امنیت کشور تشکیل شده است”، “تبليغ علیه نظام و فعاليت تبليغی عليه جمهوری اسلامی”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید