اعدام سه مرد و یک زن به اتهام «جاسوسی» در زندان مرکزی ارومیه

وفا هناره، آرام عمری بردیانی، رحمان پرهازو

حکم اعدام چهار زندانی به‌نام‌های وفا هناره، آرام عمری بردیانی، رحمان پرهازو و نسیم نمازی که با اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض از طریق همکاری اطلاعاتی با “رژیم صهیونیستی” به قصد برهم زدن امنیت کشور» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی ارومیه به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز جمعه هشتم دی ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام چهار زندانی به‌نام‌های وفا هناره، آرام عمری بردیانی، رحمان پرهازو و نسیم نمازی در زندان ارومیه به اجرادرآمد.

میزان، در این‌باره نوشت:  صبح امروز جمعه ۸ دی ماه، حکم اعدام سه مرد و یک زن در زندان مرکزی ارومیه به اجرا درآمد. این چهار زندانی که هویتشان وفا هناره، آرام عمری بردیانی، رحمان پرهازو و خانم نسیم نمازی احراز شده، با اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض از طریق همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به اعدام محکوم شده بودند.

باوجودی که این منبع رسمی اعدام این چهار زندانی را در صبح امروز اعلام می‌کند، طبق اطلاعاتی که در اختیار سازمان حقوق بشر ایران قرار گرفته، حکم ایشان در آخرین ساعات پنج‌شنبه ۷ دی ماه به اجرا درآمده است.
یک زندانی دیگر به‌نام منصور رسولی نیز همراه با این چهار زندانی به سلول انفرادی منتقل شده بود که اجرای حکم او به‌دلایل نامعلومی به تعویق افتاد
.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید