بازداشت و انتقال حامد پالیزوان جهت تحمل محکومیت خود به زندان

حامد پالیزوان

حامد پالیزوان از سوی ماموران امنیتی در شهرستان الیگودرز بازداشت و جهت تحمل بخشی از محکومیت سه ساله حبس خود راهی زندان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲، حامد پالیزوان، ساکن شهرستان الیگودرز از توابع استان لرستان، توسط نیروهای امنیتی در آن شهرستان، بازداشت و برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود به زندان منتقل شد.

براساس این گزارش، بازداشت حامد پالیزوان، برای سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری سه ساله وی صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، حامد پالیزوان، در تاریخ ۱۲ ابان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان الیگودرز، دستگیر و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره کل اطلاعات استان لرستان در شهر خرم آباد و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، به زندان پارسبون خرم آباد منتقل و در آذر ماه همان سال تا تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، حامد پالیزوان، توسط قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ الیگودرز از بابت اتهام (اخلال در نظم عمومی) محاکمه و به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

این شهروند اهل شهرستان الیگودرز در بخش دوم از پرونده قضایی خود نیز توسط قاضی شعبه دادگاه انقلاب شهرستان الیگودرز از بابت اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (توهین به رهبری رد فضای مجازی) هم به تحمل ۲ سال ۴ماه حبس تعزیزی محکوم شده بود.

پس از طی مراحل دادرسی و ابلاغ حکم قطعی دادگاه تجدیدنظر استان لرستان، حامد پالیزوان، در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۲، از سوی قاضی شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز، برای سپی کردن دوران حبس تعزیری خود احضار شده بود پ پس از آن با اخذ مهلت اجرای حکم حبس وی تعلیق شده بود.

همچنین، امید آذرخوش ـ خواهرزاده حامد پالیزوان، در تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۰، در جریان اعتراضات سراسری، هنگام برگزاری اعتراضاتی که در واکنش به خشکسالی در استان خوزستان برگزار شده بود بر اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی جان باخت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید