محرومیت از خدمات پزشکی، گزارشی از آخرین وضعیت  رضا اقدسی از زندان اوین

رضا اقدسی

رضا اقدسی، فعال کارگری محبوس در زندان اوین از حق درمان محروم شده است.  این زندانی با پارگی پرده گوش با مشکلات شنوایی مواجه شده است. علیرغم تجویز پزشکان زندان برای بیمارستانی خارج از زندان مسئولین با اعزام وی به بیمارستان مخالفت می‌کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه هشتم دی ماه ۱۴۰۲، رضا(ِغلامرضا)اقدسی، جانباز جنگی و فعال کارگری محبوس و بلاتکلیف در زندان اوین، در پی افزایش مشکلات شنوایی و پارگی پرده گوش، از حق درمان و رسیدگی پزشکی محروم شده است. این فعال کارگری در آبان ماه سال‌جاری، بازداشت شده و با توجه به ناتوانی در تامین وثیقه در بلاتکلیفی بسر می برد.

یک منبه مطلع در خصوص این زندانی گفت:”با توجه به اینکه آقای اقدسی با مشکل شنوایی دست و پنجه نرم می کند و پرده گوش وی بر اثر موج انفجار(در جریان جنگی ۸ ساله ایران و عراق) پاره شده از حدود ۳۵ روز قبل بنا به تجویز پزشک بهداری زندان باید برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان و نزد متخصص گوش، حلق و بینی اعزام شود اما تا به امروز جمعه از این حق خود محروم و اعزام وی صورت نگرفته و او نبازمند تامین دسترسی به خدمات پزشکی از جمله تامین باطری برای سمعک است.”

این فرد مطلع در ادامه افزود:”با توجه به اینکه حکم صادره بدوی بر علیه آقای اقدسی هنوز قطعی نشده برای آزادی موقت وی وثیقه ای به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان صادر شده اما در پی ناتوانی وی در تامین وثیقه مذکور بطور بلاتکلیف در زندان اوین بسر می برد.”

لازم به اشاره است، جلسه دادرسی به اتهامات غلامرضا اقدسی، توسط ایمان افشاری ـ قاضی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و این شهروند دفاعیات خود را ارائه کرد و اوایل آذر ماه ۱۴۰۲، از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور) به تحمل ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری، محکوم شد.

رضا اقدسی، چندی پیش ابلاغیه ای را برای حضور در جلسه بازپرسی دریافت کرده بود و در تاریخ ۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در پی حضور در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران و تفهیم اتهام، بازداشت و به اندرزگاه ۴ زندان اوین، منتقل شد.

پیشتر هم درتاریخ ۵ آذر ماه ۱۴۰۲، پس از یورش نیروهای امنیتی به منزل رضا اقدسی و تفتیش و توقیف برخی لوازم شخصی این فعال کارگری، از قبیل گوشی های تلفن همراه و سیم کارت، وی به در انتظار احضار به دادسرا بود.

رضا اقدسی، از کارگران اخراج شده از شرکت ایران خودرو و با توجه به مشکلاتی که از ناحیه گوش دارد با محدودیت شنوایی مواجه است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید