سیوان ابراهیمی، جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان سنندج شد

سیوان ابراهیمی

سیوان ابراهیمی، مدرس زبان کُردی جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان سنندج شد. این شهروند پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام تشکیل گروه و دسته‌جات به قصد بر هم زدن امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام، یه یازده سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه نهم دی ماه ۱۴۰۲، سیوان ابراهیمی، مدرس زبان کُردی و عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی اجتماعی “نوژین” جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان سنندج شد.

سیوان ابراهیمی مردادماه سالجاری به اتهام “اخلال در نظم عمومی” از سوی شعبه ١٠٦ دادگاه کیفری سنندج به یک سال حبس تعزیری، تبعید به زندان دیزل آباد کرمانشاه و ٤٠ ضربه شلاق محکوم و روز شنبه یازدهم آذرماه، حکم حبس و شلاق این عضو “نوژین” در شعبه ١٢ دادگاه تجدیدنظر استان کردستان تأیید و حکم تبعید وی به زندان دیزل آباد کرمانشاه لغو و باید دوران محکومیت خود را در زندان سنندج سپری کند.

همچنین آقای ابراهیمی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “کرمی” به اتهام “تشکیل گروه و دسته‌جات به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به ١٠ سال حبس تعزیری و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم و این حکم روز شنبه یازدهم آذرماه به صورت رسمی به وی ابلاغ شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی در تاریخ دوازدهم آبان‌ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار شده بود.

روز دوشنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه ١٤٠١، سیوان ابراهیمی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشت آزاد شد.

این مدرس زبان کُردی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

روز چهارشنبه بیست و هشتم دی‌ماه ١٤٠١، آقای ابراهیمی بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

روز سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه ١٤٠١ نیز، سیوان ابراهیمی در حین پیگیری پرونده همسرش زهرا محمدی در دادگاه انقلاب سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز پنج‌شنبه پانزدهم دی‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید