آزادی موقت صیاد درویشی از زندان ارومیه

صیاد درویشی

صیاد درویشی، برادر یکی از جانباختگان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی به صورت موقت با تودیع قرار وثیه سنگین از زندان ارومیه آزاد شد. او دو ماه را تحت شکنجه و از ملاقات با خانواده خود محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صیاد درویشی، برادر فرجاد درویشی، از جانباختگان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی در ارومیه پس از نزدیک به دو ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه یک میلیاردی، به ‌صورت موقت از زندان ارومیه آزاد شد.

به‌گفته یک منبع مطلع، صیاد درویشی در ایام بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات ارومیه، به ‌شدت تحت شکنجه و بازجویی‌های شدید قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که بازجویان عکس برادرش فرجاد درویشی را که بر روی دستش تتو کرده بود، کنده‌اند. همچنین آقای درویشی به ‌شدت دچار کاهش وزن شده است.

صیاد درویشی در مدت نزدیک به دو ماه بازداشت از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است. در این مدت خانواده او علیرغم مراجعات مکرر به نهادهای امنیتی و قضایی در ارومیه برای اطلاع از سرنوشت فرزندشان، نه تنها هیچ پاسخی دریافت نکردند و اصلا نمی‌دانستند فرزندنشان به چه اتهامی و کجا بازداشت شده است، بلکه تهدید می‌شدند که از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کنند.

اواسط آبان‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی آقای درویشی را در یکی از خیابان‌های ارومیه بازداشت و او را جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل کردند.

شامگاه سه‌شنبه بیست و نهم شهریورماه ١٤٠١، فرجاد درویشی ٢٣ ساله اهل روستای “بالو” ارومیه در جریان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی در شهرک ولیعصر ارومیه بر اثر شلیک نیروهای امنیتی – سرکوبگر جان خود را از دست داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید