محاکمه سه متهم سیاسی در دادگاه انقلاب کرج

مریم جلال حسینی، فاطمه تدریسی و سیامک نصیری

مریم جلال حسینی، فاطمه تدریسی و سیامک نصیری، در دادگاه انقلاب کرج، محاکمه شدند. این سه متهم سیاسی از بابت اتهام‌هایی همچون اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم‌ زدن امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی از طریق انتشار مطالب، فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی از طریق انتشار مطالب، توهین به رهبری در فضای مجازی و تشکیل گروه و دسته به قصد بر هم زدن امنیت کشور، از خود دفاع کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲، سیامک نصیری، مریم جلال حسینی و فاطمه (مژگان) تدریسی، توسط موسی آصف الحسینی قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب کرج، محاکمه شدند.

براساس این گزارش، سیامک نصیری از طریق ویدئو کنفرانس و مریم جلال حسینی به همراه فاطمه(مژگان) تدریسی هم به صورت حضوری، دفاعیات خود را از بابت اتهامات (اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم‌ زدن امنیت کشور)، (فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی از طریق انتشار مطالب)، (توهین به رهبری در فضای مجازی) و (تشکیل گروه و دسته به قصد بر هم زدن امنیت کشور) به موسی آصف الحسینی ارائه کردند.

لازم به اشاره است، فاطمه (مژگان) تدریسی، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در میدان بهارستان، تهران، بازداشت و پس از انتقال به شعبه بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، و صدور قرار بازداشت سپس به زندان قرچک ورامین، منتقل و بیشتر دوران بازداشت خود را در بلاتکلیفی به سر برد و در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

همچنین، سیامک نصیری، در تاریخ ۶ شهرور ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران، در شهر کرج، دستگیر و پس از انتقال به بازداشتگاه آن نهاد امنیتی و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام به بند ۱۵ زندان (ندامتگاه) مرکزی کرج، منتقل و با توجه به اتمام مراحل تحقیقات و ارجاع پرونده به دادگاه در بلاتکلیفی به سر می برد.

این شهروند ساکن کرج، پیشتر هم در جریان اعتراضات ۱۴۰۱، در دی ماه همان سال، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس طی مراحل بازجویی ها در بازداشتگاه اداره کل اطلاعات استان البرز به زندان(ندامتگاه) مرکزی کرج، منتقل و در حالی که منتظر تشکیل جلسه دادرسی به پرونده خود بود با اعمال بخشنامه (عفو و بخشش) قوه قضائیه آزاد شده بود.

مریم جلال حسینی هم در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری فرهنگیان، در تهران، توسط ماموران امنیتی، بازداشت و پس از انتقال به مقر پلیس امنیت و طی مراحل بازجویی به زندان قرچک ورامین منتقل و در وضعیت بلاتکلیف بسر برده بود در تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

مریم جلال حسینی، پیش از این هم به سبب فعالیتهای مسالمت آمیز خود توسط ماموران امنیتی در تهران، بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید