احضار حسن باقری‌نیا به دادسرای سبزوار

دکتر حسن باقری‌نیا

دکتر حسن باقری‌نیا، عضو هیات علمی گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه حکیم سبزواری که پیش‌تر به بازنشستگی اجباری محکوم شده بود جهت ارائه آخرین دفاع از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به دادسرای سبزوار محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دکتر حسن باقری‌نیا، عضو هیات علمی گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه حکیم سبزواری که به بازنشستگی اجباری محکوم شده است، با شکایت ریاست این دانشگاه از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سبزوار احضار شده است.

آقای باقری‌نیا باید در تاریخ سیزدهم دی ماه برای دفاع از خود درباره اتهام “تبلیغ علیه نظام” در دادگاه حضور پیدا کند.

او پیش‌تر طی پیامی ویدئویی سیاست‌های سرکوبگرانه جمهوری اسلامی در قبال دانشگاهیان را محکوم کرده بود.

این استاد دانشگاه نسبت به تهدید امنیت شغلی برخی اعضای هیات علمی در دانشگاه حکیم سبزواری بعد از شرکت در تحصن سکوت در آبان سال گذشته برای ابراز همدردی با مردم زاهدان، خاش و کُردستان بعد از جمعه‌ خونین اعتراض کرده بود.

آقای باقری‌نیا با اشاره به مداخله نهادهای امنیتی و تلاش آنها برای یکدست‌سازی دانشگاه‌ها با حذف اساتید غیرهمسو با نظام گفته بود: کجای دنیا یک آخوند صلاحیت استاد دانشگاه را تایید می‌کند و کجای دنیا دانشگاه به حوزه تبدیل شده است؟

او پیش‌تر با تصمیم شخصی ریاست این دانشگاه از تدریس محروم شده و حراست دانشگاه نیز این استاد را تهدید کرده است که اگر  بازنشستگی اجباری را نپذیرد، اخراج خواهد شد.

حسن باقری‌نیا همچنین پیش‌تر با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه پنج بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد احضار و به اتهام واهی “تشویش اذهان عمومی” متهم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید