انتقال وفا رسولی‌آذر جهت تحمل محکومیت خود به زندان نقده

وفا رسولی‌آذر

وفا رسولی‌آذر شهروند معترض و اهل پیرانشهر که پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب به سه فقره حبس و شلاق محکوم شده بود جهت تحمل محکومیت خود به زندان نقده منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲، وفا (عبدالله) رسولی‌آذر ٢٢ ساله فرزند حسین، معترض اهل پیرانشهر جهت اجرای حکم حبس به زندان نقده منتقل شد.

اردیبشهت‌ماه ١٤٠٢، این معترض توسط شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به ریاست قاضی “رضا قهرمانی ساعتلو” به تحمل یازده ماه و شانزده روز حبس تعزیری از بابت اتهام “تحریق عمدی بنر اداره اطلاعات”، تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری از بابت اتهام “تمرد نسبت به مأمورین دولت” و تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری و تحمل ٤٠ ضربه شلاق تعزیری در مکانی مسقف و به دور از انظار عمومی و به غیر از سر و صورت و عورتین از بابت اتهام “مشارکت در اخلال نظم و آسایش عمومی” محکوم شد.

وفا رسولی‌آذر اهل پیرانشهر بامداد چهارشنبه بیست و هشتم دی‌ماه ١٤٠١ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شده بود.

این جوان کُرد پس از دو ماه با اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل و روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه ١٤٠٢ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید