دادگاه بهبهان؛ زینب خنیاب پور، به حبس محکوم شد

زینب خنیاب پور

زینب خنیاب پور، از سوی دادگاه کیفری بهبهان به اتهام انتشار تصاویر بدون حجاب در فضای مجازی به دو فقره حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، زینب(بهار)خنیاب پور، ساکن بهبهبان از توابع استان خوزستان، که پیش‌تر در بخش دیگر پرونده قضایی خود توسط قاضی شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان، محاکمه شده بود به تحمل دو سال حبس، محکوم شد. این شهروند معترض به حجاب اجباری در بخش دیگر از همین پرونده به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است.

سجاد چترسفید، وکیل مدافع متهم این پرونده با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود تشریح کرد:”موکلم، از بابت اتهام (انتشار تصاویر بدون حجاب در فضای مجازی) توسط قاضی شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ بهبهان به ۲ سال حبس محکوم شد.

لازم به اشاره است، جلسه دادگاه رسیدگی به بخش دوم پرونده قضایی زینب(بهار)خنیاب پور، در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲، در شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بهبهان برگزار شده بود.

زینب(بهار)خنیاب پور، در تاریخ ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲، توسط قاضی شعبه دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر، در بخش اول از همین پرونده، محاکمه و اوایل آذر ماه ۱۴۰۲، به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۳ ماه و ۱ روز حبس محکوم شده بود.

زینب(بهار)خنیاب پور، در تاریخ ۳ خرداد ماه ۱۴۰۲، با دریافت ابلاغیه ای کتبی به شعبه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب جهت بازپرسی و تفهیم اتهام احضار و پس از طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲، از بابت اتهامات (انتشار یا در معرض انظار عمومی قرار دادن چیزی که عفت و اخلاق عمومی را جریحه‌دار می‌کند) و (حضور در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی) توسط قاضی شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری۲ بهبهان، در بخش اول پرونده قضایی خود محاکمه شده بود.

همچنین، در آذر ماه ۱۴۰۱، مغازه لباس فروشی زینب(بهار)خنیاب پور، به علت حضور وی در اعتراضات سراسری و عدم انجام فعالیت های روزانه، توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، پلمب و پرونده ای برای وی با مضامین اتهامی (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (پیاده روی توام با کشف حجاب در انظار عمومی) گشوده شد و در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، وقتی که برای فک پلمب محل کسب خود به شعبه دادگاه کیفری بههبان مراجعه کرده بود پس از تفهیم اتهام، بازداشت و به زندان منتقل گردید و در تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه آزاد شد و چندی بعد آن پرونده وی ر راستای اعمل بخشنامه قوه قضائیه مختومه و محل کسب او هم فک پلمب شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید