ناپدیدسازی قهری فرشاد دستمردی توسط اطلاعات سپاه دهدشت

فرشاد دستمردی

فرشاد دستمردی علیرغم گذشت بیش از پنج ماه از زمان دستگیری همچنان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در دهدشت به سر می برد. علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده پاسخ شفافی به آنها داده نشده و این جوان مورد ناپدیدسازی قهری قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرشاد دستمردی، شهروند ساکن دهدشت و از بازداشت‌‌شدگان خیزش اعتراضی “زن، زندگی، آزادی”، در آستانه سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، مجددا توسط اداره اطلاعات سپاه ربوده شده و مورد ناپدیدسازی قهری قرار گرفته است.

با وجود گذشت بیش از پنج ماه از ربایش این شهروند و علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده او نهادهای اطلاعاتی  تاکنون پاسخ شفافی درباره سرنوشت این جوان ارائه نداده‌اند.

این در حالی است که شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر دهدشت در ابلاغیه‌ای آقای دستمردی را برای تاریخ نوزدهم دی ماه احضار کرده است.

او از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به انتشار “تحقیقات مراجع اطلاعاتی” متهم شده است.

طبق گزارش منابع آگاه، این جوان در جریان بازداشت قبلی به دلیل خوراندن اجباری دارویی نامعلوم و ضربه به سرش توسط ماموران امنیتی، تا مدتها پس از آزادی از فراموشی رنج‌ می‌برد.

آقای دستمردی سال گذشته نیز بازداشت و چهار ماه تحت بازجویی و شکنجه نهادهای اطلاعاتی قرار داشته است.

وی پیش‌تر نیز به اتهام “اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یک‌دیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور” متهم شده است.

همچنین او در پرونده قضایی که پیش‌تر در آبان سال گذشته تشکیل شده بود به اتهاماتی از قبیل “اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در اغتشاشات” و “مشارکت در تخریب وسایل مورد استفاده عمومی با وصف سردستگی گروه مجرمانه از طریق هدایت و لیدری افراد به تخریب وسایل عمومی” متهم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید