فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران محدودیت‌ها علیه سه روزنامه‌نگار زن زندانی در اوین را محکوم کرد

الهه محمدی، نیلوفر حامدی و نسیم سلطان بیگی

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران «احکام ناعادلانه» علیه سه روزنامه‌نگار محبوس در زندان اوین را محکوم کرد. دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «سرکوب فزاینده رسانه‌ها، دستگیری مداوم روزنامه‌نگاران و افزایش فشار بر خبرنگاران ایرانی، نگرانی‌ها را افزایش داده است.»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) اقدامات تنبیهی انجام شده علیه الهه محمدی، نیلوفر حامدی و نسیم سلطان بیگی، در زندان اوین را به شدت محکوم می‌کند و از مقامات ایران می‌خواهد که همه روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کنند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص گفت: «سرکوب فزاینده رسانه‌ها، دستگیری مداوم روزنامه‌نگاران و افزایش فشار بر خبرنگاران ایرانی، نگرانی‌ها را افزایش داده است.»
آقای بلانگر افزود: «سرکوب رسانه‌ها در ایران زنگ خطر را در مورد نقض شدید جریان آزاد اطلاعات به صدا درآورده است و همین الان باید متوقف شود. تمام روزنامه نگارانی که به طور ناعادلانه پشت میله های زندان محبوس هستند باید فورا آزاد شوند».

هفته گذشته همزمان با بازدید مقامات قضایی ایران از زندان اوین، سه روزنامه‌نگار محبوس ایرانی، پس از اعتراض به «احکام ناعادلانه»، به مدت یک ماه از تماس با خارج و حق داشتن ملاقات محروم شدند.

زنان زندانی معترض از جمله خانم‌ها الهه محمدی، نیلوفر حامدی و نسیم سلطان بیگی، توسط مقامات زندان تهدید شده‌اند و ممکن است اتهامات دیگری را نیز مطرح کرده و آنها را به زندان‌های دورافتاده منتقل کنند.

نیلوفر حامدی خبرنگار روزنامه شرق و الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم‌میهن از سوی دادگاه انقلاب به ترتیب به ۷ سال و ۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند. دادگاه همچنین به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» یک سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به هر یک از محکومیت‌های آنان پنج سال حبس اضافه کرد.

هر دو روزنامه‌نگار از جمله اولین کسانی بودند که درگذشت و تشییع جنازه مهسا ژینا امینی، را پوشش دادند. کشته شدن مهسا امینی اعتراضات سراسری را در شهرهای ایران برانگیخت.

در حال حاضر ۹ روزنامه‌نگار همچنان به طور ناعادلانه در زندان‌های ایران محبوس هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید