دادگاه انقلاب تهران؛ مهدی یراحی به حبس و شلاق محکوم شد

مهدی یراحی

مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز، از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویق مردم به فساد، ساخت و انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی و ترغیب و تحریک افراد به جرایم منافی عفت از طریق سامانه های رایانه ای به حبس و شلاق محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز، توسط دادگاه انقلاب تهران به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و تحمل ٧۴ ضربه شلاق محکوم شد.

زهرا مینویی وکیل مدافع آقای یراحی ضمن انتشار این خبر، نوشت: “بر اساس رأی صادره توسط شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، موکلم در مجموع به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و ٧۴ ضربه شلاق محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی یک سال زندان در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.”

روز دوشنبه بیست و چهارم مهرماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز در این شعبه برگزار شده بود.
در جریان این جلسه دادگاه این خواننده از بابت اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویق مردم به فساد، ساخت و انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی و ترغیب و تحریک افراد به جرایم منافی عفت از طریق سامانه های رایانه ای به دفاع از خود پرداخت.

آقای یراحی در تاریخ ششم شهریورماه امسال، در پی انتشار ترانه موسوم به “روسریتو” با دستور دادستان تهران بازداشت و اواخر مهر ماه با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید