بازداشت و انتقال احمد حاتم پور به زندان بهبهان

احمد حاتم پور

احمد حاتم پور، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. این شهروند به جهت اجرای محکومیت خود بازداشت شده است. وی توسط  دادگاه انقلاب ماهشهر به شش ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲، احمد حاتم پور، شهروند اهل بهبهان و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸، جهت اجرای حکم حبس، بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر گفت: “بازداشت آقای حاتم پور در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی جهت اجرای حکم حبس صورت گرفته است. وی پس از بازداشت به زندان بهبهان منتقل شده است.”

این شهروند در تیرماه سال ۹۹، در بخش نخست پرونده خود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر  از بابت “فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام” به شش ماه حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به مدت دو سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شد. این حکم مدتی پیش در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. “خواندن سرود یار دبستانی من، سر دادن شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران و شهید نامیدن جانباختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸” به عنوان مصادیق اتهام عنوان شده است.

احمد حاتم پور، اواخر مهرماه سال ۹۹، در بخش دوم پرونده خود توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان به ریاست رسول اسدپور از بابت اتهام تخریب و احراق بانک ها و تاسیسات مورد استفاده عموم (اتهام بند الف) به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و بابت اتهام اخلال در نظم عمومی (اتهام بند ب) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.

آقای حاتم پور در تاریخ چهارم دی ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات نیروی انتظامی در منزل خود در بهبهان بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ بیست و سوم دی ماه همان سال از زندان بهبهان آزاد شد.

احمد حاتم پور، فرزند رحمان، ۳۵ ساله و ساکن بهبهان است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید