اعتصاب غذای مجید رضایی در زندان اوین

مجید رضایی

مجید رضایی، فعال مدنی که در حال سپری کردن محکومیت ۹ ماه حبس تعزیری خود در زندان اوین می باشد در اعتراض به ممنوعیت برقراری تماس با خانواده دست به اعتصاب زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجید رضایی، فعال مدنی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند، از روز یکشنبه بیست و چهارم دی ماه در اعتراض به ممنوعیت برقراری تماس با خانواده دست به اعتصاب زده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال مدنی ضمن تایید این خبر گفت: “آقای رضایی از روز یکشنبه بیست و چهارم دی ماه در اعتراض به تداوم ممنوعیت تماس خود دست به اعتصاب غذا زده است. امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده در حالی از روز شنبه بیست و سوم دی ماه از این زندانی سلب شده است که همسر وی در واپسین ماه های دوران بارداری به سر می برد.”

آقای رضایی در تاریخ چهارم دی ماه نیز به مدت دو هفته ممنوع التماس شده بود.

مورخ بیست و چهارم تیرماه، نیروهای امنیتی آقای رضایی را در منزل شخصی‌اش واقع در تهران بازداشت کردند. ابتدا وی را به زندان تهران بزرگ منتقل و سپس به زندان اوین انتقال دادند.

مجید رضایی پیش از این توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در نهایت به ۹ ماه حبس تعزیری کاهش یافت. علاوه بر این، وی به عنوان مجازات تکمیلی به ارائه چهار ساعت خدمات عمومی روزانه به مدت سه ماه به عنوان پاکبان تحت نظارت حراست شهرداری تهران و شرکت در دوره‌های هشت ساعتی مشاوره کنترل هیجان و روان در موسسه روانشناسی ماوای قم محکوم شد.

در تاریخ هشتم آبان‌ماه، به دنبال شکایت اداره کل زندان‌های استان تهران، پرونده‌ی جدیدی علیه آقای رضایی در شعبه یک دادیاری دادسرای اوین با اتهاماتی چون اخلال در نظم و آسایش زندان، تهدید به ضرر نفسی/شرفی/مالی و توهین به مقامات و ماموران گشوده شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید