زندان اوین؛ نرگس منصوری در پی اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد

نرگس منصوری

نرگس منصوری، فعال مدنی و از امضاکنندگان بیانیه موسوم به ۱۴ تن درباره استعفای خامنه‌ای، در روز ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ پس از ۲۳ روز اعتصاب غذا و دارو و وخامت حال جسمانی به بیمارستان منتقل شد..

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نرگس منصوری در پیامی از زندان اوین که در اختیار نازیلا گلستان قرار گرفته و نسخه‌ای از آن را در اختیار صدای آمریکا گذاشته بود، گفته بود که به رغم بیماری از چهار دی ماه دست به اعتصاب غذا و دارو زده و مسئولیت جان این زندانی، با علی خامنه‌ای است.

منصوری در این پیام گفته بود که او در اعتراض به حکم صادر شده علیه خود و دستور دادگاه برای مزایده ملک مادرش اعتصاب غذا کرده است.

وی در ادامه گفته بود که حکم صادر شده علیه او سیاسی است و او هیچ اتهامی مبنی بر اخلال در نظم عمومی یا امنیت ملی ندارد.

منصوری همچنین گفته بود که دستور دادگاه برای مزایده ملک مادرش نیز غیرقانونی است و این ملک متعلق به مادر او است و او هیچ حقی در آن ندارد.

خانم منصوری در حال حاضر در بیمارستان بستری است و وضعیت جسمانی او نامساعد گزارش شده است.

محمد مقیمی، وکیل فعال حقوق بشر با انتشار این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با وجود اینکه نرگس منصوری فعال مدنی و فرزند جانباز شهید در بازداشت به سر می‌برد، دادگاه بطور غیرقانونی دستور مزایده ملک مادر ایشان که به عنوان وثیقه سپرده شده را صادر کرده است، این ملک تنها سرپناه مادر ایشان است. به همین دلیل وی از دو دی ماه دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید