پایان دوران محکومیت؛ عاتکه رجبی، از زندان وکیل‌آباد مشهد آزاد شد

عاتکه رجبی

عاتکه رجبی، فعال صنفی معلمان، پس از یک ماه و ۲۴ روز حبس از زندان وکیل‌آباد مشهد آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲، عاتکه رجبی، فعال صنفی معلمان، پس از پایان دوران محکومیت دو ماهه خود از زندان وکیل‌آباد مشهد آزاد شد.

بر اساس این گزارش، عاتکه رجبی، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به دو ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

عاتکه رجبی روز شنبه چهارم آذرماه ١۴٠٢، پس از حضور در شعبه‌ ۲۱ اجرای احکام دادگاه انقلاب مشهد جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان وکیل‌آباد مشهد منتقل شده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، عاتکه رجبی حین آزادی از زندان، لباس بلوچی به تن داشت. این اقدام وی به نشانه حمایت از مردم بلوچستان و اعتراض به سرکوب‌های حکومتی علیه این مردم بلوچ بود.

در ماه‌های اخیر، اعتراضات مردم بلوچستان به وضعیت معیشتی و سیاسی خود به‌شدت افزایش یافته است. این اعتراضات با سرکوب شدید حکومت مواجه شده است و ده‌ها نفر در جریان این سرکوب‌ها کشته و یا بازداشت شده‌اند.

عاتکه رجبی سابقه طولانی در فعالیت‌های صنفی و مدنی دارد. وی از جمله فعالان اصلی اعتراضات معلمان در سال‌های اخیر بوده است. وی همچنین از منتقدان سرسخت حکومت جمهوری اسلامی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید