کوروش بخشنده پرشور، عدالت‌خواه و یار و یاور خانواده کارگران

سه تن از زندانیان سیاسی رجایی شهر در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت «کوروش بخشنده» فعال سرشناس کارگری نوشته‌اند: «او پرشور بود و عدالت‌خواه و یار و یاور خانواده کارگران. عشق و اراده راسخ او را وامی‌داشت تا در راه اعتلای هم‌طبقه‌ای‌هایش سخت بکوشد و خستگی‌ناپذیر به مبارزه علیه حاکمان سرمایه ادامه دهد.»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد جراحی»، «اسعد (بهنام) ابراهیم‌زاده» و «مهدی فراحی شاندیز» سه تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان «رجایی شهر کرج» در بخش دیگری از این پیام تسلیت نوشته‌اند: «هنوز شصت روز از مرگ مشکوک شاهرخ زمانی فعال کارگرى در زندان رجایی شهر نگذشته بود که جامعه کارگری کوروش بخشنده دیگر فعال کارگری و عضو برجسته و دلسوز کمیته هماهنگی را از دست داد.»

«کوروش بخشنده» فعال کارگری سرشناس سنندجی، صبح روز پنج‌شنبه ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۹۴، بر اثر ایست قلبی در زادگاهش جان سپرد.

مراسم خاکسپاری پیکر این فعال کارگری جان باخته، با حضور خانواده، دوستان، فعالین کارگری، مدنی و سیاسی و پس از بدرقه کم‌نظیر مردم سنندج، روز جمعە ١۵ آبان‌ماه ١٣٩۴ (۶ نوامبر ٢٠١۵) در سنندج برگزار شد.

گفته شده این مراسم در میان فضای شدید امنیتی، در آرامستان «بهشت محمدی سنندج» برگزار شده است.

«کوروش بخشنده» از اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» و عضو هیات اجرایی «کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد» در حالی دچار ایست قلبی شده که پیش‌تر در بیمارستان «رجایی تهران»، تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود.

نسخه کامل تسلیت‌نامه این سه زندانی که در «رادیو فرهنگ» منتشر شده در پی می‌آید.

اگر چه غافلگیرکننده بود اما آنچه که دیگر بار برای جنبش کارگری ایران اتفاق افتاده یک تراژدی بیش نبود. کوروش جان باخت و ما را سخت در غم از دست دادن خود اندوهگین کرد. هنوز شصت روز از مرگ مشکوک شاهرخ زمانی فعال کارگرى در زندان رجایی شهر نگذشته بود که جامعه کارگری کوروش بخشنده دیگر فعال کارگری و عضو برجسته و دلسوز کمیته هماهنگی را از دست داد.

کوروش بخشنده عزیز لحظه‌ای در راه احقاق حقوق هم‌طبقه‌ای‌هایش دست از مبارزه بر نکشید و بدون هیچ چشم‌داشتی در راه پیشبرد اهداف جنبش کارگری از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد. حس عمیق و انسانی دوست عزیزمان او را به وادی فعالیت انسانی و کارگری کشاند. او در راه احقاق حقوق کارگران و ارتقاء‌شان و کرامت کارگر، واقع‌گرا و هوشمند بود؛ نه آرمان‌گرا و خیال‌زده.

او پرشور بود و عدالت‌خواه و یار و یاور خانواده کارگران. عشق و اراده راسخ او را وامی‌داشت تا در راه اعتلای هم‌طبقه‌ای‌هایش سخت بکوشد و خستگی‌ناپذیر به مبارزه علیه حاکمان سرمایه ادامه دهد.

ما زندانیان سیاسی و از فعالین کارگری و از اعضای کمیته پیگیری در کنار دوستان و خانواده محترمش در غم کوروش بخشنده به سوگ می‌نشینیم و این ضایعه دردناک را به خانواده کارگران تسلیت و راه و آرمانش را ادامه و گرامی می‌داریم.

محمد جراحی، اسعد (بهنام) ابراهیم‌زاده، مهدی فراحی شاندیز

زندان رجایی شهر، آبان ۹۴

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید