تداوم بازداشت بلاتکلیفی از سه شهروند گلیک در زندان لاکان رشت

مهدی میرزایی، آرمان صدقی‌ثابت و حافظ فروحی

مهدی میرزایی، آرمان صدقی‌ثابت و حافظ فروحی سه شهروند گلیک علیرغم  گذشت یک سال از تاریخ دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان رشت به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک سال از بازداشت سه شهروند گیلک به نام‌های مهدی میرزایی، آرمان صدقی‌ثابت و حافظ فروحی گذشت. این سه شهروند در جریان اعتراضات سراسری در گیلان در تاریخ ۲۹ دی ۱۴۰۱ بازداشت شدند و از آن زمان تاکنون در زندان لاکان رشت در بازداشت به سر می‌برند.

آنان با اتهامات سنگین “حمل سلاح و تلاش برای انجام عملیات مسلحانه” روبرو هستند که مجازات آن می‌تواند تا اعدام نیز باشد. جلسه رسیدگی به اتهامات این سه شهروند به زودی در رشت برگزار خواهد شد.

با توجه به شرایط حساسی که در حال حاضر بر ایران حاکم است، احتمال صدور احکام سنگین علیه این سه شهروند وجود دارد. مهدی، آرمان و حافظ پس از گذشت یک سال علیرغم صدور و تامین قرار وثیقه همچنان در بازداشت قرار دارند.

جلسه‌ رسیدگی به اتهامات این سه شهروند به زودی در رشت برگزار خواهد شد. پیشتر در مهرماه سال جاری حافظ فروحی به همراه منوچهر فلاح، معترض دیگری که از تیرماه سال جاری در زندان لاکان تحت بازداشت قرار دارد، در اعتراض به عدم پذیرش وثیقه از سوی دادستان رشت (مهدی فلاح میری) دست به اعتصاب غذا زده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید