اعدام دو زندانی ازجمله یک تبعه افغانستان در زندان رشت

اعدام

حکم دست‌کم دو زندانی ازجمله یک تبعه افغانستان با نام‌های اصلاح الله بخش و حمید عبادی نژاد که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی رشت به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز پنج‌شنبه ۲۸ دی  ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دست‌کم دو مرد ازجمله یک تبعه افغانستان در زندان مرکزی رشت به اجرا درآمد.

این دو زندانی که هویتشان اصلاح الله بخش، ۳۶ ساله، تبعه افغانستان و حمید عبادی نژاد، اهل رشت احراز شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «اصلاح الله بخش از دو سال پیش به اتهام مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین بازداشت و به اعدام محکوم شد. حمید عبادی نژاد نیز از حدود ۵ سال پیش به اتهام مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. او اهل یکی از روستاهای رشت بود که به اتهام داشتن آشپزخانه و تولید ماده مخدر شیشه به اعدام محکوم شده بود».

این منبع در ادامه گفت: «در زندان مرکزی رشت حدود ۸۰ زندانی به اتهام مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند و قرار است هر هفته دو الی سه زندانی اعدام شوند».

گفته می‌شود دو زندانی دیگر نیز در این روز اعدام شده‌اند که سازمان حقوق بشر ایران تاکنون موفق به تایید مستقل این خبر نشده است. تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در سه سال گذشته به‌طور مستمر و هر ساله، افزایش شدیدی داشته‌اند. امسال در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۲۲ که ۹۱ نفر به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر اعدام شده بودند، ۱۲۶ درصد افزایش را شاهد بوده و ۲۰۶ اعدام با این اتهام به ثبت رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید