دهگلان؛ یدالله شاکری به شش ماه حبس محکوم شد

یدالله شاکری

یدالله شاکری، شهروند کُرد اهل دهگلان، در تاریخ سیزدهم آذرماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ هجدهم آذرماه ۱۴۰۲ با قرار وثیقه آزاد شد. این شهروند پیشتر توسط شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو شهر دهگلان به ریاست قاضی «محمد رستمی احقر» از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ٦ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک شهروند کُرد به نام یدالله شاکری فرزند عبدالله اهل دهگلان از سوی شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو این شهر به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو شهر دهگلان به ریاست قاضی «محمد رستمی احقر» این شهروند را به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم کرده است.

جلسه دادگاهی یدالله شاکری در تاریخ سیزدهم آذرماه ۱۴۰۲ در شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو شهر دهگلان برگزار و حکم شش ماه حبس تعزیری در تاریخ هجدهم آذرماه ۱۴۰۲ به وی ابلاغ شده است. این شهروند در سال ١٣٩٧ نیز، به دلیل فعالیت‌های خود، برای مدتی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده بود.

اتهام «تبلیغ علیه حکومت» یکی از اتهامات رایج علیه شهروندان ایرانی است که به‌طور گسترده‌ای برای سرکوب آزادی بیان و عقیده استفاده می‌شود. این اتهام اغلب با استناد به محتوای انتشاریافته در شبکه‌های اجتماعی و همچنین پیام‌های خصوصی افراد، صادر می‌شود.

محکومیت شش ماهه یدالله شاکری، بار دیگر نشان می‌دهد که حکومت ایران همچنان به سرکوب آزادی بیان و عقیده در ایران ادامه می‌دهد. جامعه جهانی باید نسبت به این نقض حقوق بشر حساس باشد و از مقامات جمهوری اسلامی بخواهد که به حقوق بشر مردم ایران احترام بگذارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید