آزاد خوانچه‌زر توسط دادگاه تجدیدنظر به جزای نقدی محکوم شد

آزاد خوانچه‌زر

آزاد خوانچه‌زر پس از تایید حکم خود در دادگاه تجدیدنظر، به دلیل بیماری سرطان ریه و عدم توانایی تحمل حبس، به پزشکی قانونی استان کردستان معرفی شد. پزشکی قانونی استان کردستان در گزارشی اعلام کرد که آقای خوانچه‌زر به دلیل بیماری سرطان ریه توانایی تحمل حبس را ندارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم شش ماه حبس تعزیری آزاد خوانچه‌زر، فعال کارگری و اجتماعی اهل مریوان با اعلام پزشکی قانونی استان کردستان مبنی بر عدم توانایی تحمل حبس در دادگاه تجدیدنظر به پرداخت جزای نقدی تغییر یافت.

با توجه به این گزارش، شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان حکم شش ماه حبس تعزیری آقای خوانچه‌زر را به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی تبدیل کرد.

این فعال کارگری در این رابطه اعلام کرده است، در شرایطی که در حال درمان بیماری با هزینه‌های گزاف درمانی هستم، روز یکشنبه یکم بهمن‌ماه برای جلوگیری از اجرای حکم مجبور به پرداخت جزایی نقدی شدم.

شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان در تاریخ چهارم آبان‌ماه ١٤٠٢ با رد تجدیدنظرخواهی این فعال کارگری و اجتماعی حکم حبس وی را تأیید کرده بود.

دادگاه انقلاب مریوان با استناد به گزارشات اداره اطلاعات این شهر آقای خوانچه‌زر را به اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق فضای مجازی” به شش ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم کرده بود.

آزاد خوانچه‌زر، فعال کارگری و اجتماعی اهل مریوان، در تاریخ ۲۹ آذر ۱۴۰۱ بدون ارائه حکم قضایی در منزل خود بازداشت و روز دوشنبه یکم اسفند همان سال با تودیع قرار وثیقه از زندان حکومتی ایران در مریوان به طور موقت آزاد شده بود. او به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق فضای مجازی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید