بازداشت سه شهروند در پیرانشهر

شوانه خضرنژاد، احد خضرنژاد و صلاح خضرنژاد

روز دوشنبه دوم بهمن  ماه ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی پیرانشهر با یورش به منزل سه شهروند به‌نام‌های شوانه خضرنژاد، احد خضرنژاد و صلاح خضرنژاد، آنها را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه، سه شهروند کُرد به نام‌های «شوانه خضرنژاد» فرزند مراد، «احد خضرنژاد» فرزند سلیمان و «صلاح خضرنژاد» فرزند مراد اهل روستای «گرده‌بن» از توابع پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای امنیتی در ساعت شش صبح به منزل این سه شهروند هجوم برده و آنها را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

این منبع همچنین گفت که نیروهای امنیتی هیچگونه حکم بازداشتی به همراه نداشته‌اند و پس از بازداشت، تلفن‌های همراه این سه شهروند را نیز ضبط کرده‌اند.

تاکنون از دلایل بازداشت این سه شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست، اما به گفته منبع مطلع، احتمال می‌رود که این بازداشت‌ها در راستای سرکوب اعتراضات مردمی در کردستان صورت گرفته باشد.

پیرانشهر یکی از شهرهای کردنشین ایران است که در سال‌های اخیر شاهد اعتراضات مردمی متعددی بوده است. نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اعتراضات، دست به سرکوب فعالان سیاسی و مدنی کُرد زده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید