سعید سنگر پس از ۱۷ سال از زندان آزاد شد

«سعید سنگر» زندان سیاسی کُرد پس از ۱۷ سال تحمل حبس، دیروز یکشنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۴، از زندان مرکزی «ارومیه» آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی که به اتهام “حمله و عملیات خمپاره‌باران کردن ادارە اطلاعات و دادگاه انقلاب شهرستان سنندج” در حبس بود، اخیرا از زندان «سنندج» به «ارومیه» منتقل شده بود.

«سعید سنگر» زندان سیاسی کُرد ۴۰ ساله، اهل «پیرانشهر» در «آذربایجان غربی»، در سال ۱۳۷۸ به اتهام “حمله مسلحانه به اداره اطلاعات و دادگاه انقلاب سنندج” دستگیر شد. او از سال ۱۳۷۸ در حبس بدون مرخصی است و در این چند سال به دلیل نبود امکانات مالی از دیدار و ملاقات با خانواده‌اش محروم بوده است.

گفته شده این زندانی اتهام انتسابی “حمله و عملیات خمپاره‌باران کردن ادارە اطلاعات و دادگاه انقلاب شهرستان سنندج” را نپذیرفته و آن را از اساس دروغ عنوان خوانده است.

این عضو محبوس «سازمان مجاهدین خلق ایران» از سوی «شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج»، به اعدام محکوم و پس از گذشت ٧ سال از این حکم بە “حبس ‌ابد” تخفیف دادە شد.

این زندانی سیاسی کُرد در مدت اشاره شده، “۱۳ بار طناب دار و مراسم اعدام نمایشی” را تجربە کردە و مسوولان زندان با این روش وی ‌را شکنجه روانی کرده‌اند.

این در حالی است که «سعید سنگر» از جمله زندانیان سیاسی فعال در زندان‌های «ارومیه» و «سنندج» بوده و تاکنون در زندان‌های «اوین»، «ارومیه» و «سنندج» محبوس بوده است.

«سعید سنگر» پس از ۸ سال تحمل حبس در «زندان مرکزی سنندج»، ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۴، به «زندان مرکزی ارومیه» منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید