احضار خسرو علیکردی، وکیل دادگستری جهت پرداخت جزای نقدی

خسرو علیکردی

روز پنج‌شنبه پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲، خسرو علیکردی، وکیل دادگستری، توسط اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۰ مشهد، جهت پرداخت جزای نقدی احضار شد. در این احضاریه ۱۰ روز به این وکیل فرصت مراجعه به شعبه مذکور داده شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خسرو علیکردی، وکیل دادگستری، روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه، توسط شعبه چهاردهم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۰ مشهد، جهت پرداخت صد و پنجاه میلیون ریال جزای نقدی احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که توسط این شعبه صادر و به آقای علیکردی ابلاغ شده است، از این وکیل دادگستری خواسته شده تا ظرف ده روز پس از درج احضاریه در سامانه ابلاغ، جهت پرداخت این مبلغ در حق دولت در شعبه مذکور حاضر شود.

اتهامآقای علیکردی، “نشر اکاذیب از طریق سامانه های رایانه ای” عنوان شده است. این اتهام در پی انتشار یک فایل صوتی از آقای علیکردی در فضای مجازی مطرح شده است. در این فایل صوتی، آقای علیکردی به برخی از موارد نقض حقوق بشر در ایران اشاره کرده است.

احضار آقای علیکردی جهت پرداخت جزای نقدی، در حالی صورت گرفته است که وی همچنان در حال طی مراحل دادرسی پرونده خود است. این احضار، با واکنش برخی از فعالان حقوق بشر مواجه شده است.

خسرو علیکردی، وکیل دادگستری چندی پیش در پرونده ای دیگر توسط دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به یک سال حبس، دو سال تبعید، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال محرومیت از اشتغال در حرفه وکالت و دو سال منع حضور در فضای مجازی محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید