گزارشی از آخرین وضعیت یک زوج زندانی در زندان وکیل آباد مشهد

زندان وکیل آباد مشهد

روز جمعه ششم بهمن ماه ۱۴۰۲، نگین حسین زاده و سید مهدی صدر، شهروندان ساکن مشهد، در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان وکیل آباد این شهر هستند. این زوج پیش‌تر توسط دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی هر کدام به سه سال و شش ماه و یک روز حبس محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نگین حسین زاده و سید مهدی صدر، در تاریخ ۳۱ مردادماه سال جاری توسط نیروهای اداره اطلاعات مشهد در منزل خود بازداشت شدند. این زوج پس از چند روز نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به زندان وکیل آباد در این شهر منتقل شدند.

این زوج در چهاردهم شهریورماه  توسط دادگاه انقلاب مشهد به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» تفهیم اتهام شدند.

یک منبع نزدیک به خانواده این دو زندانی ضمن تایید این خبر گفت: “نگین و مهدی در تاریخ ۳۰ مهر امسال، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری هر کدام از بابت اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس، فیلمبرداری از اماکن ممنوعه سه سال زندان، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن نظم عمومی پنج سال حبس، توهین به رهبری دو سال حبس و عضویت در گروه های مخالف نظام پنج سال حبس و مجموعا به ۱۶ سال حبس محکوم شدند. حکم صادره علیه آنها، توسط دادگاه تجدیدنظر در تاریخ بیست و یکم دی، به سه سال و شش ماه و یک روز حبس برای هر کدام کاهش یافت.”

محاکمه این زوج  در تاریخ ۲۴ مهر ماه توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد. و نهایتا در ۳۰ مهر ماه توسط شعبه اول داگاه انقلاب مشهد در مجموع به ۱۶ سال حبس محکوم شدند. حکم صادره در دادگاه تجدید نظر به سه سال و شش ماه و یک روز حبس برای هر کدام تقلیل یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید