اعدام یک زندانی در زندان ‌قزل‌حصار کرج

رضا قربانی

روز یک‌شنبه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲، حکم  یک زندانی به‌نام رضا قربانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده‌اند، در زندان قزل‌حصار کرج، به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز یک شنبه هشتم بهمن ماه، حکم یک مرد در زندان قزل‌حصار کرج، به اجرا درآمد.این زندانی که  هویتش رضا قربانی احراز شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود.

رضا قربانی و حسین هواسی‌زاده روز شنبه هفتم بهمن ماه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود. هنوز از سرنوشت حسین هواسی‌زاده دیگر زندانی منتقل شده به انفرادی اطلاعی در دست نیست.

حسین هواسی‌زاده درحالی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد که ۲۷ تیر ماه سال جاری، برادر وی به‌نام مسلم هواسی‌زاده با اتهام مشابه در این زندان اعدام شده بود.

اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در سه سال گذشته به‌طور مستمر و هر ساله، افزایش شدیدی داشته‌اند. امسال در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۲۲ که ۹۱ نفر به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر اعدام شده بودند، ۱۲۶ درصد افزایش را شاهد بوده و ۲۰۶ اعدام با این اتهام به ثبت رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید