زمان و شعبه دادگاه هشت تن از متهمان پرونده «شهرک اکباتان» تعیین شد

میلاد آرمون، علیرضا کفایی، امیرمحمد خوش اقبال، علیرضا برمرز پورناک، سید محمدمهدی حسینی، حسین نعمتی، مهدی ایمانی و نوید نجاران،

روز دوشنبه نهم بهمن ماه ۱۴۰۲، زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات هشت تن از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” به‌نام‌های میلاد آرمون، علیرضا کفایی، امیرمحمد خوش اقبال، علیرضا برمرز پورناک، سید محمدمهدی حسینی، حسین نعمتی، مهدی ایمانی و نوید نجاران، برگزار خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات هشت تن از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، تعیین شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این شهروندان ضمن تایید این خبر گفت: جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این هشت تن در تاریخ یکم و دوم اسفند ماه، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهامات محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است: قاضی صلواتی به صدور احکام سنگین علیه معترضان و فعالان مدنی شهرت دارد.

اتهامات محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از جمله اتهامات سنگینی هستند که می توانند مجازات های سنگینی از جمله حبس ابد و حتی اعدام را به دنبال داشته باشند.

هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات پرونده و روند دادرسی این هشت تن در دست نیست.

کمپین، ضمن ابراز نگرانی از روند قضایی این پرونده، خواهان برگزاری دادگاهی عادلانه و علنی با رعایت تمام موازین حقوق بشری برای این شهروندان است.

همچنین از همه نهادها و سازمان های بین المللی حقوق بشری می خواهد که برای تضمین حقوق این افراد و جلوگیری از صدور احکام ناعادلانه، اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید