هشدار خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی به مقام سازمان ملل درباره سفر به ایران

ندا النشيف

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲، شماری از خانواده‌های پرواز اوکراینی در نامه‌ای سرگشاده به ندا النشيف، معاون کمیسریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن هشدار به وی درباره سفر به ایران اظهار داشتند:

خانم ندا النشيف، معاون محترم کمیسریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، شما قرار است به ایران اردوگاه بزرگ گروگانهای رژیم جمهوری اسلامی بیایید در این سفر نکات زیر را فراموش نکنید؛

یک- آسمان ایران امن نیست و ممکن است هواپیمای شما هم مثل هواپیمای عزیزان بی‌گناه ما انتخاب شود و مورد اصابت موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

دو- وقتی برای رضایت مسئولان جمهوری اسلامی روسری بر سر میگذارید یادتان باشد ده‌ها زن در مبارزه با حجاب اجباری کشته شدند و ده‌ها مرد که به همراهی از زنان ایران برخاسته بودند در چنگ‌جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند.

سه- ممکن است در بدو ورود شما را به عنوان گروگان دستگیر کنند با توجه به موقعیت ممتاز شما در سازمان ملل شما گزینه مناسبی برای گروگان گرفته شدن و چانه زدن با دولتهای منفعل غربی و سازمانهای بی‌خاصیت بین المللی هستید تا با آزادی شما روزها و ماه های دیگری به عمر این حکومت اضافه شود.

اگر از همه این مخاطرات گذشتید فقط با خانواده‌های گروگان گرفته شده در ایران دیدار کنید آنها که عزیزانشان در بیدادگاههای غیرقانونی‌انقلاب بدون وكيل حكم اعدام میگیرند و هر روز داغ عزیزی را بر‌ دلشان میگذارند بدون اینکه اجازه عزا داشته باشند.

با خانواده‌های آسیب‌دیدگان در اعتراضات به حق که مورد ضرب و شتم قرار گرفته و یا بر اثر شلیک گلوله چشم خود را از دست دادند و در زندان هستند و شکنجه میشوند ملاقات کنید.

در این اردوگاه بزرگ ایران گروگانهای بسیار زیادی هستند که میخواهند شما را ببینند با فرصت کمی که شما دارید اگر سالم ماندید، نمی‌توانید از این اردوگاه بزرگ بازدید کنید.

اما ما میدانیم شما را به دیدار آسیب‌دیدگان نخواهند برد و شما به ابزاری برای مشروعیت دادن به یک حکومت جنایتکار مبدل خواهید شد.

در وقت عکس یادگاری گرفتن با مقامات جمهوری اسلامی به یاد داشته باشید که ما مردم ایران مماشات کنندگان با مافیای جمهوری اسلامی را نه‌ میبخشیم و نه فراموش میکنیم.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید