احضار زینب موسوی خالق شخصیت «امپراطور کوزکو»، جهت اجرای حکم حبس

زینب موسوی

زینب موسوی، کمدین ایرانی که با نام “امپراطور کوزکو” در شبکه های اجتماعی شناخته می شود، روز یکشنبه پانزدهم بهمن، جهت تحمل محکومیت حبس به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زینب موسوی، کمدین ایرانی و خالق شخصیت «امپراطور کوزکو»، جهت اجرای حکم حبس احضار شد. از وی خواسته شده که ظرف مدت پنج روز خود را به شعبه اجرای احکام معرفی کند.

او یک متن ابلاغیه در صفحه خود منتشر کرده که روز گذشته، ۱۵ بهمن، صادر شده و به خانم موسوی پنج روز فرصت داده شده که طی مدت یاد شده باید جهت اجرای حکم حاضر باشد.

این کمدین در پیامی که همراه با نامه احضاریه خود منتشر کرده نوشت: «متاسفانه من در سالروز بهار آزادی در زندان خواهم بود.» خانم موسوی مشخص نکرده که بابت چه اتهامی قرار است زندانی شود اما اوایل آبان ماه قوه قضائیه او را به دلیل «توهین به مقدسات» بازداشت کرده بود.

خانم موسوی آبان ماه امسال، با دستور دادستان تهران بازداشت و پس از گذشت چند روز آزاد شد. چندی بعد کیفرخواست وی صادر و پرونده این شهروند از بابت یک اتهام به دادگاه انقلاب تهران و از بابت اتهامی دیگر به دادگاه کیفری دو استان تهران، ارسال شد.

زینب موسوی که در همان ماه ممنوع الکار شده بود، در تاریخ بیست و نهم مهرماه نیز توسط دادسرای تهران احضار و علیه وی اعلام جرم شد.

وی یکی از نخستین زنان مجری استندآپ کمدی در ایران و خالق شخصیت «امپراطور کوزکو» است. او در تاریخ ۲۰ مهرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در قم بازداشت و اواخر آبان ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

این کمدین پیشتر اعلام کرده بود که “در دوران بازداشتش ۲۵ روز در انفرادی بوده و سپس توسط مرجع قضایی به دو سال زندان محکوم شده است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید