گزارشی از آخرین وضعیت رضا اقدسی در زندان اوین/ او از دسترسی به خدمات پزشکی مناسب محروم مانده است

رضا اقدسی

رضا اقدسی، زندانی سیاسی در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان اوین است. آقای اقدسی که از بیماری های متعددی رنج می‌برد، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا (غلامرضا) اقدسی زندانی سیاسی و فعال کارگری که از بیماری‌های زیادی رنج می برد از دسترسی به خدمات پزشکی مناسب محروم مانده است. مسئولین با اعزام این زندانی سیاسی به بیرون از زندان مخالفت می کنند.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به گفت: علیرغم گذشت بیش از یک ماه از تجویز پزشک زندان مبنی بر انتقال آقای اقدسی به بیمارستان خارج از زندان، مسئولان زندان مدام انتقال وی به بیمارستان را به هفته های آتی موکول می‌کنند. آقای اقدسی همچنان از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است و وضعیت شنوایی وی نیز با مشکل مواجه است.

در تاریخ دوم آبان ماه سال جاری، رضا اقدسی، کارگر اخراجی ایران خودرو پس از حضور در شعبه سوم دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در آذرماه امسال، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیزی و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

منزل شخصی آقای اقدسی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و ماموران شماری از لوازم شخصی وی و خانواده را ضبط کردند.

آقای اقدسی در جریان جنگ ایران و عراق به دلیل پارگی پرده گوش، شنوایی یکی از گوش های خود را از دست داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید