جلسه دادگاه چهار زندانی محکوم به اعدام به صورت آنلاین  در زندان شیبان اهواز برگزار شد

زندان شیبان اهواز

دادگاه چهار زندانی محکوم به اعدام، علی مجدم، محمدرضا مجدم، معین خنفری و عدنان موسوی از طریق آنلاین در زندان شیبان اهواز برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه چهار محکوم به اعدام، علی مجدم، محمدرضا مجدم، معین خنفری و عدنان موسوی از طریق آنلاین در زندان شیبان اهواز برگزار شد.

این دادگاه در هفته جاری برگزار شد و زندانیان سیاسی علی مجدم، محمدرضا مجدم، معین خنفری و عدنان موسوی که پیش از این توسط دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شده بودند، به اتهام قتل ۴ مأمور امنیتی در خرمشهر و سربندر برای باری دیگر محاکمه شدند.

روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، شعبه چهار دادگاه انقلاب اهواز علی مجدم را همراه با پنج زندانی سیاسی حبیب دریس، سالم موسوی، محمد‌رضا مقدم، عدنان موسوی و معین خنفری به اتهام محاربه به اعدام محکوم کرد. اما اعلام رسمی این حکم در روز ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱، توسط سایت قوه قضاییه انجام شد. قاضی ادیبی‌مهر، رئیس شعبه ۴ دادگاه انقلاب شخصا در زندان شیبان حاضر شده و حکم اعدام شش زندانی سیاسی عرب علی مجدم فرزند صالح، معين خنفری فرزند صادق، محمدرضا مقدم فرزند محمدعلی، سيدسالم موسوی فرزند خلف، سيدعدنان موسوی فرزند يونس و حبيب دريس فرزند عبدالامير را به طور شفاهی به آنها ابلاغ کرد.

روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه ایران به طور رسمی صدور حکم اعدام شش زندانی سیاسی در استان خوزستان را اعلام کرد. آنها به اتهام کشتن دو مامور نیروی انتظامی، یک بسیجی و یک سرباز در بندر خمینی به اعدام محکوم شده اند. اتهام دیگر این زندانیان سیاسی عضویت در گروه «حرکة النضال» و حمله به مقرات نظامی بسیج و سپاه بوده است.

این شش زندانی سیاسی، همراه با ۸ زندانی دیگر، در بهمن ماه ۹۷ بازداشت و به بازداشتگاههای اطلاعات منتقل و بشدت تحت شکنجه قرار گرفته اند. اعترافات اجباری این زندانیان سیاسی تحت شکنجه اخذ شده است. ماموران اطلاعات سپاه همسر و فرزند علی مجدم را برای تحت فشار گذاشتن او بازداشت کردند. بازجویان علی را مقابل دیدگان همسر و فرزندش شکنجه کردند و بیش از ۶ ماه او را در سلول انفرادی نگه داشتند تا بتوانند از او اعتراف اجباری جعلی بگیرند. نهایتاً پس از انتشار اعترافات اجباری جعلی فرزند و همسرش را آزاد کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید