تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت ابوالحسن منتظر در تهران

ابوالحسن منتظر

ابوالحسن منتظر، متهم سیاسی علیرغم گذشت بیش از پنجاه روز از زمان دستگیری همچنان در یکی از بازداشتگاه‌های استان تهران به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ابوالحسن منتظر، متهم سیاسی ۶۴ ساله علیرغم گذشت بیش از پنجاه روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برد. بی خبری از وضعیت آقای منتظر به افزایش نگرانی های خانواده وی منجر شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای منتظر ضمن تایید این خبر گفت: “ابوالحسن منتظر اواخر آذرماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد و تا امروز پیگیری های مکرر خانواده وی از مراجع قضایی و امنیتی در خصوص سرنوشت او بی نتیجه مانده است. این شهروند تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است.”

به گفته این منبع مطلع، “آقای منتظر به بیماری‌ های قلبی، ریوی، کلیه و مجاری ادراری و آرتروز مبتلاست. بی خبری از وضعیت سلامت و محل نگهداری وی به افزایش نگرانی های خانواده منجر شده است.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای منتظر اطلاعی حاصل نشده است.

ابوالحسن منتظر پیشتر در سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و چندی بعد آزاد شد. وی در نهایت توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس محکوم شد. آقای منتظر در سال ۹۹ جهت تحمل حبس به زندان منتقل شد و در فروردین ماه سال جاری پس از تحمل سه سال حبس به دنبال صدور بخشنامه عفو از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید