صفا عائلی، دایی (ژینا مهسا امینی) به حبس محکوم شد

صفا عائلی

صفا عائلی، دایی ژینا (مهسا) امینی، توسط دادگاه انقلاب شهرستان سقز جمعاً به تحمل پنج سال و چهار ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر صفا عائیلی، ۳۰ ساله دایی (ژینا مهسا امینی) به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

بر اساس این گزارش، این حکم توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سقز به ریاست جواد مصطفایی به اتهام “اجتماع و تبانی” به سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری، بابت “صفا عائلی” به هفت ماه و ۱۶ روز و بابت “اهانت به خامنه‌ای” به ۱۵ ماه و یک روز حبس، در مجموع پنج سال و چهار ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شده است.

از این مدت محکومیت، سه سال و شش ماه و یک روز با احتساب ایام قبلی بازداشت، برای صفا عائلی قابل اجرا اعلام شده است.

همچنین، یک سوم از مجازات اشد او به مدت سه سال تعلیق شده، اما این امر به عدم معاشرت با بازداشت‌شدگان سالگرد قتل حکومتی ژینا امینی در سقز، مراجعه ماهانه به اداره اطلاعات و همچنین گذراندن سه دوره تربیتی، اخلاقی و مذهبی، منوط شده است.

علاوه بر این، صفا عائلی به مجازات تکمیلی همچون بازنویسی زندگی‌نامه یکمامور امنیتی کشته‌شده در جریان خیزش اعتراضی  زن، زندگی، آزادی محکوم شده است.

 

دایی ژینا (مهسا) امینی، روز ۱۴ شهریور سال جاری در جریان هجوم اداره اطلاعات با خشونت بازداشت و در نهایت، ۲۵ مهر ماه با وثیقه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید