پیوستن افشین بایمانی زندانی سیاسی به سه‌شنبه‌های اعتراضی علیه اعدام/ گزارشی از آخرین وضعیت این زندانی در زندان قزلحصار کرج

افشین بایمانی

افشین بایمانی، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان قزلحصار کرج به سر می‌‍برد. وی در تاریخ نهم بهمن ماه، در پی حال نامناسب جسمانی به بیمارستان رجایی شهر کرج منتقل شد و یک روز بعد به زندان بازگرداننده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، افشین بایمانی، زندانی سیاسی که پیش‌تر به دلیل عمل جراحی قلب به مرخصی درمانی اعزام شده بود بدون رسیدگی پزشکی بازداشت و دوباره به زندان قزل‌حصار منتقل شد. این زندان علیرغم حال نامساعد خود در اعتراض به اعدام های گسترده در ایران در اعتراض های سه شنبه‌ها علیه اعدام شرکت می کند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر گفت: “آقای بایمانی در تاریخ دهم بهمن ماه، یک روز پس از انتقال به بیمارستان رجایی شهر کرج، به زندان بازگردانده شد. در بیمارستان، تنها به چند آزمایش از جمله اکو و تست ورزش و تجویز داروهای قلب و فشار خون اکتفا کردند. این در حالی، او که پیشتر برای انجام عمل جراحی قلب باز به مرخصی درمانی فرستاده شده بود، اما در اصفهان بازداشت و مجدد به زندان منتقل شد. اکنون وی در زندان و در محیطی پر از استرس به سر می‌برد و واقعاً به عمل جراحی قلب نیازمند است. در واقع، وضعیت جسمانی او با ریسک بالایی همراه است.”

در تاریخ هشتم بهمن ماه سال جاری، در جریان درگیری‌ بین گارد زندان قزلحصار کرج با زندانیان سیاسی، افشین بایمانی به همراه چند تن دیگر از زندانیان دچار آسیب دیدگی شد. وی نهایتا در تاریخ نهم بهمن ماه، در پی حال نامناسب جسمانی به بیمارستان منتقل شد.

لازم به یادآوری است افشین بایمانی آبان ماه سال جاری، با تودیع وثیقه برای درمان و مراقبت‌های پزشکی، از زندان قزلحصار به مرخصی آمده بود. وی در تاریخ سی‌ام آذرماه بنا بر دلالیل نامعلومی بازداشت و به زندان اسدآباد اصفهان منتقل شد. وی نهایتا چندی بعد به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

آقای بایمانی که متاهل و پدر دو فرزند است، در شهریور ماه ۱۳۷۹، به اتهام کمک به فرار برادرش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. این حکم پس از ۶ سال به حبس ابد کاهش یافت. او از آن زمان ایام محکومیت خود را در زندانهای مختلف سپری می کند.

افشین بایمانی از تیرماه ۱۳۹۶ دچار بیماری گرفتگی عروق قلب شده است. این زندانی در تیرماه ۱۴۰۰ در بیمارستان امیرآباد تهران، تحت عمل آنژیو قلب قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید