دادگاه انقلاب یاسوج: صمد پورشه به تحمل شش ماه و یک روز حبس محکوم شد

صمد پورشه

صمد پورشه، توسط قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب یاسوج به تحمل شش ماه ویک روز حبس محکوم شد. پرونده دوم آقای پورشه در شعبه دوم همین دادگاه در جریان است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صمد پورشه از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد. رسیدگی به بخش دوم پرونده این فعال فضای مجازی در جریان است.

بر اساس این گزارش،  صمد پورشه،  فعال مدنی و فضای مجای(اینستاگرام کهگیلویه و بویراحمد، در بخش اول پرونده قضایی خود توسط قاضی رضا قهرمانی ـ رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بوریراحمد به تحمل شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به بخش دوم پرونده ایشان در شعبه دو دادگاه کیفری یک استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی که هنوز حکم بخش اول پرونده قطعی نشده است، جای تامل دارد.

براساس حکم صادره؛ صمد پورشه از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل شش ماه و یک روز حبس تعزیری و از اتهام (توهین به رهبری) تبرئه شده است.

جلسه دادرسی به پرونده صمد پورشه، در تاریخ ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، توسط قاضی رضا قهرمانی ـ در شعبه اول دادگاه انقلاب یاسوج برگزار شده بود.

در بخش دوم از پرونده قضایی خود امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲، توسط قاضی شعبه ۲ دادگاه کیفری۱ یاسوج محاکمه شد و براساس ابلاغیه صادره که جهت انتشار در اختیار حقوق بشر در ایران قرار گرفته اتهامات صمد پورشه (سب النبی)، (توهین به مقدسات اسلامی در فضای مجازی) و (تشویش اذهان عمومی) عنوان شده است.

این فعال فضای مجازی، در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات سپاه فتح در شهر یاسوج، دستگیر و پس از انتقال به بازداشتگاه آن نهاد امیتی و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام به زندان مرکزی باسوج منتقل و اوایل آبان ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه ای به مبلغ یک میلیارد تومان تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

صمد پورشه، چندی پیش، با دریافت ابلاغیه ای کتبی، برای محاکمه در تاریخ ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، به شعبه اول دادگاه انقلاب یاسوج احضار شده بود.

با آغاز مراحل بازپرسی، صمد پورشه، در تاریخ ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲، پس از احضار به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، از بابت اتهامات (تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی)، (توهین به رهبری در فضای مجازی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) تفهیم اتهام شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید