احضار و بازداشت رویا ثابت، شهروند بهائی در شیراز

بازداشت شهروندان بهائی

رویا ثابت، شهروند بهائی با احضار به سپاه پاسداران شیراز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲، رویا ثابت، شهروند بهائی پس از احضار به اطلاعات سپاه شیراز، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع ضمن تایید این گزارش گفت: رویا پس از اینکه به سپاه پاسداران مراجعه کرد بازداشت و تا این لحظه از محل نگهداری و دلایل بازداشتش اطلاعی در دست نیست.

این منبع در ادامه افزود: رویا ثابت در تاریخ چهاردهم دی ماه جهت پرستاری از پدر و مادر بیمار و سالمندش از امارات به شیراز سفر کرد. او قرار بود در تاریخ پنجم بهمن ماه به امارات بازگردد اما دو روز قبل از تاریخ مذکور، ماموران اطلاعات سپاه پاسداران به منزل ایرج ثابت و نصرت ممتاز سروستانی، پدر و مادر وی آمده و با ارائه حکم بازرسی خانه، اقدام به تفتیش خانه و بازجویی از رویا و دو تن از اعضای خانواده به نام های مهرداد و فلورا ثابت کردند. سپس بدون ارائه حکم بازرسی، به منزل دو عضو خانواده رفته و اقدام به تفتیش خانه آنها کردند.

در این میان چهار تلفن همراه اعضای خانواده و برخی مدارک رویا ثابت از جمله پاسپورت، بلیط هواپیما، گواهینامه رانندگی امارات و کارت هویت امارات را ضبط کردند. همچنین به رویا گفتند که ممنوع الخروج است و منتظر احضاریه دادسرای انقلاب اسلامی شیراز باشد.

تاکنون از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند بازداشتی اطلاعی کسب نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید