عدم دسترسی به خدمات پزشکی، گزارشی از آخرین وضعیت داود رضوی در زندان اوین

داود رضوی

داود رضوی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، در حالی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت داود رضوی در زندان اوین، ظلمی آشکار و نقض حقوق اولیه انسانی است.

این فعال کارگری که پس از انجام آندوسکوپی معده، به التهاب معده مبتلا شده، از ادامه درمان و مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم مانده است.

بی‌توجهی مسئولین قضایی و زندان اوین به وضعیت وخیم جسمانی داود رضوی، ظلمی غیرقابل‌بخشش است.

این فعال کارگری که در حال حاضر در بند شش زندان اوین به سر می‌برد، پس از ماه‌ها بازداشت و تحمل شرایط نامناسب زندان، به بیماری التهاب معده مبتلا شده است.

با وجود تشخیص و نیاز به ادامه درمان، مسئولین زندان از ارائه خدمات پزشکی مناسب به وی خودداری می‌کنند.
داود رضوی، فعال کارگری، به پنج سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی توسط دادگاه انقلاب تهران محکوم شده بود..

این فعال صنفی که به اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” در دادگاه انقلاب محکوم شده، در حال حاضر در زندان اوین به سر می‌برد.

در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات داود رضوی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. وی با حکم قاضی صلواتی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به تحمل پنج سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌های سیاسی و احزاب محکوم شد.

حکم صادره، در تاریخ یازدهم تیرماه ۱۴۰۲ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید