تداوم بازداشت حسین حسین پور، گزارشی از آخرین وضعیت وی در زندان شیراز

حسین حسین‌پور

وضعیت حسین حسین پور، معترض آسیب‌دیده از ناحیه چشم، که در حال حاضر در زندان شماره دو شیراز به سر می‌برد، به شدت نگران‌کننده است. علیرغم نیاز فوری به مراقبت‌های پزشکی، از ارائه داروهای ضروری به ایشان خودداری می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین حسین پور، شهروند اهل مهاباد، علیرغم گذشت بیش از پنج ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شماره دو شیراز به سر می برد.

آقای حسین پور که در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از ناحیه چشم آسیب دیده، در طی بازداشت دچار عفونت چشم شده و کماکان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر گفت: “آقای حسین پور بیش از چهل روز است که از زندان عادل‌آباد به زندان شماره دو یا زندان نظام منتقل شده است. از زمان انتقالش به این زندان، مسئولان از دادن داروهای مرتبط با چشمانش که در جریان اعتراضات توسط گلوله ساچمه‌ای آسیب دیده، خودداری می‌کنند. همچنین بدن او که مورد اصابت گلوله گاز اشک‌آور قرار گرفته بود، نیز دچار عفونت شده و تاول زده است. حسین نیاز جدی به رسیدگی پزشکی و درمانی دارد.”

به گفته این منبع مطلع، علیرغم پیگیری خانواده این شهروند از مراجع قضایی جهت آزادی موقت وی، تاکنون این امر میسر نشده است.

حسین حسین پور اوایل شهریور ماه سال جاری، توسط ماموران اداره اطلاعات در جاده نورآباد شیراز بازداشت شد. وی نهایتا چندی بعد پس از اتمام مراحل بازجویی در بازداشتگاه سروش شیراز به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد.

اوایل آذرماه سال جاری، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در شعبه دوم دادگاه انقلاب نورآباد از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برگزار شده بود.

حسین حسین پور در تاریخ ششم آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در مهاباد از ناحیه چشم سمت راست مورد اصابت گلوله ساچمه ای قرار گرفته است. وی تاکنون چهار عمل جراحی انجام داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید