امیر شیبانی زاوه، توسط دادگاه تجدیدنظر به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد

امیر شیبانی زاوه

امیر شیبانی زاوه، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در مشهد، توسط دادگاته تجدیدنظر استان خراسان به یک سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر محکومیت امیر شیبانی زاوه، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در مشهد، توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان عینا تایید شد. این شهروند پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب مشهد به یک سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال منع حضور در فضای مجازی محکوم شده بود.

حکم دادگاه بدوی آقای شیبانی زاوه، توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی عینا تایید شد. امیر شیبانی زاوه در دی ماه سال جاری، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی هادی منصوری از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال منع حضور در فضای مجازی محکوم شده بود.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر گفت: “مصداق اتهام مطروحه علیه آقای شیبانی زاوه ارتباط با خانواده جانباختگان و آسیب دیدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، عنوان شده است.”

آقای شیبانی زاوه در اوایل آبان ماه سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و چندی بعد آزاد شد. وی بهمن ماه همان سال، توسط دادگاه انقلاب این شهر به تحمل هشت سال و شش ماه حبس محکوم شده بود. در نهایت به دنبال صدور بخشنامه عفو پرونده وی مختومه شد.


این احضارها و بازداشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران به طور مداوم حقوق بهاییان را نقض می‌کند. این حقوق شامل آزادی مذهب، آزادی بیان، آزادی اجتماعات و عدم تبعیض می‌شود.

جامعه جهانی بارها جمهوری اسلامی ایران را به دلیل نقض حقوق بشر، از جمله حقوق بهاییان، محکوم کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید