سجاد ایمان‌نژاد، در زندان اوین از رسیدگی پزشکی محروم است

سجاد ایمان‌نژاد

سجاد ایمان‌نژاد، از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم نیاز به عمل جراحی دیسک کمر، از دسترسی خدمات پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرغم نیاز به عمل جراحی دیسک کمر، سجاد ایمان‌نژاد، از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر گفت: “مسئولان زندان با مرخصی درمانی برای عمل جراحی موافقت کرده‌اند. اما با بهانه‌تراشی مانع از مراجعه او به پزشکی قانونی برای تأیید ضرورت عمل شده‌اند. نامه‌نگاری‌ها نیز به دلیل وقت‌گیر بودن تا کنون به نتیجه نرسیده‌اند.”

وضعیت نامساعد جسمانی، تحمل دوران زندان را با توجه به وضعیت جسمانی‌اش برای او روز به روز سخت‌تر می‌شود.

سجاد ایمان‌نژاد در تاریخ شانزدهم مهر سال گذشته در ارتباط با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بازداشت شد. او ابتدا به زندان تهران بزرگ و سپس به زندان اوین منتقل شد.

شعبه بیست و هشتم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد او را به اتهام “محاربه” به ده سال حبس در تبعید به شهرستان ایرانشهر و “ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد” به یک سال حبس و پرداخت بیش از دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان دیه محکوم کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید