آزادی رحیم عفراوی پس از ۲۴ سال حبس از زندان شیبان اهواز

رحیم عفراوی

رحیم عفراوی، از فعالان سیاسی عرب، با گذراندن ۲۴ سال حبس از زندان شیبان اهواز آزاد شد. او در این مدت پدر و  مادر خود را از دست داد و همسرش نیز از او طلاق گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رحیم عفراوی، از فعالان سیاسی عرب، پس از تحمل ۲۴ سال حبس بدون مرخصی، در روز ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲، از زندان شیبان آزاد شد.

آقای عفراوی که در زمان بازداشت ۳۰ سال سن داشت، حال در سن ۵۳ سالگی و پس از فقدان پدر و مادر و جدایی از همسرش، از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

دو سال ابتدایی حبس وی در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز همراه با شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روانی سپری شد و پس از آن به زندان کارون منتقل شد.

عفراوی که بارها تحت فشار برای اعتراف اجباری علیه خود و دیگر زندانیان سیاسی عرب قرار داشت، پس از تحمل حبس در زندان‌های همدان و بافت، در سال ۱۳۹۹ به زندان شیبان اهواز منتقل شده بود.

دادگاه انقلاب اهواز در ابتدا وی را به اتهام واهی “محاربه” به اعدام محکوم کرده بود، اما با پیگیری وکلا و اعتراض به پرونده، این حکم به 30 سال زندان تقلیل یافت.

در جریان اعتراضات زندان شیبان در سال ۱۳۹۹ و پس از شیوع ویروس کرونا، دست راست آقای عفراوی بر اثر ضربه نیروهای گارد زندان زخمی شد و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی، دچار التهاب و از کار افتادگی دائمی شد.

رحیم عفراوی، متولد شهر سوسنگرد و ساکن روستای آلبوعفری شمالی بود. وی پیش از زندان به عنوان کارمند رسمی شرکت فارسیت ۱۴ سال سابقه کار داشت.

آقای عفراوی در روز سوم خرداد ماه ۱۳۷۹ در حال رفتن به محل کار در جاده خرمشهر به اهواز، در منطقه‌ای به نام کریشان، توسط شش خودرو وزارت اطلاعات با خشونت بازداشت شد.

آزادی رحیم عفراوی پس از ۲۴ سال حبس بدون مرخصی، بار دیگر نقض حقوق بشر و ظلم و ستم سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید