رد درخواست پابند الکترونیکی برای دو زندانی سیاسی در شیراز

حسین حسین پور و اصغر نیکوکار

درخواست حسین حسین پور و اصغر نیکوکار، زندانیان سیاسی مبنی بر تحمل دوران محکومیت خود تحت نظارت پابند الکترونیکی رد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین حسین پور و اصغر نیکوکار، دو زندانی سیاسی که در زندان شیراز دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند، با درخواستشان برای تحمل حبس با پابند الکترونیکی مخالفت شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این زندانیان گفت: “اخیراً دادگاه با درخواست آنها مبنی بر تحمل دوران محکومیتشان تحت نظارت پابند الکترونیکی مخالفت کرده است.”

اصغر نیکوکار، نوازنده تار، در تاریخ ۱۹ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی در شهرستان زرقان استان فارس بازداشت و پس از مدتی به زندان عادل آباد و سپس به زندان نظام یا زندان شماره دو شیراز منتقل شد. وی در نهایت در آذرماه سال جاری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

حسین حسین پور نیز اوایل شهریور ماه سال جاری توسط ماموران اداره اطلاعات در جاده نورآباد شیراز بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی در بازداشتگاه سروش شیراز به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد. وی اواخر دی ماه سال جاری به زندان شماره دو شیراز یا زندان نظام منتقل شد.

حسین پور در جریان اعتراضات سراسری در مهاباد از ناحیه چشم سمت راست مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته و تاکنون چهار عمل جراحی انجام داده است.

دادگاه انقلاب نورآباد اوایل آذرماه سال جاری در شعبه دوم به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق نوشتن مطالبی در فضای مجازی و شبکه اجتماعی اینستاگرام به یک سال حبس محکوم شد. حکم وی نهایتا در پی تسلیم به رای به ۱۱ ماه حبس کاهش پیدا کرد.

رد درخواست پابند الکترونیکی این دو زندانی سیاسی در حالی صورت می‌گیرد که آنها از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید