خودکشی یک زندانی در زندان قزل‌حصار کرج

خودکشی زندانی

حسین جلالی، زندانی محبوس در زندان قزل‌حصار کرج که پیش‌تر به اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به ۲۵ سال حبس محکوم شده بود، از طریق بلعیدن قرص اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین جلالی، روز دوشنبه هفتم اسفند ۱۴۰۲، یک زندانی به نام حسین جلالی در زندان قزل‌حصار کرج خودکشی کرد، او از هفت ماه پیش در این زندان در حال سپری کردن محکومیت خود بود.

جلالی که پیش‌تر به اتهام جرائم مربوط به مواد مخدر به ۲۵ سال حبس محکوم شده بود، حدودهفت ماه از دوران محکومیت خود را در واحد یک این زندان سپری می‌کرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده جلالی با تأیید این خبر گفت: “حسین از طریق بلعیدن قرص اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.”

گفته می‌شود جلالی پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

این خبر بار دیگر توجه‌ها را به وضعیت نامناسب زندان‌ها و مشکلات عدیده زندانیان در ایران جلب می‌کند. کمبود امکانات رفاهی و بهداشتی، عدم دسترسی به خدمات روان‌شناسی و مددکاری، و همچنین تراکم جمعیت در زندان‌ها، از جمله عواملی هستند که می‌توانند به بروز چنین فاجعه‌هایی منجر شوند.

مرگ غم‌انگیز حسین جلالی بار دیگر ضرورت رسیدگی فوری به وضعیت زندان‌ها و زندانیان در ایران را به وضوح نشان می‌دهد.

این دومین زندانی طی یک هفته گذشته است که در زندان‌های ایران خودکشی می کند. شاهین گله‌داری، حدودا ۴۶ ساله و اهل ارومیه زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، شامگاه یکشنبه ششم اسفند ۱۴۰۲، در زندان ارومیه خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید