بازداشت و بلاتکلیفی نیکان خبازی و علی تسنیمی در آگاهی شاپور ادامه دارد

نیکان خبازی و علی تسنیمی

بیش از ۲۰ روز از بازداشت نیکان خبازی و علی تسنیمی، دو تن از کارکنان نشریه “فردای اقتصاد” می‌گذرد و آنها کماکان در بازداشتگاه آگاهی شاپور تهران به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو روزنامه‌نگار از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم هستند. تاکنون اتهامات مطروحه علیه آنها مشخص نشده است.

مهرداد عسگری، نیکان خبازی و علی تسنیمی از کارکنان استودیوی فردای اقتصاد و بهزاد بهمن‌نژاد قائم مقام سردبیر این رسانه روز شانزدهم بهمن‌ماه در محل کار خود محبوس شدند.

چهار روز بعد، آنها به بازداشتگاه آگاهی شاپور منتقل شدند. از میان این افراد، بهزاد بهمن‌نژاد و مهرداد عسگری با تامین قرار وثیقه آزاد شدند، اما نیکان خبازی و علی تسنیمی همچنان در بازداشت هستند.

روز هفدهم بهمن‌ماه، مریم شکرانی و زینب رحیمی، دو روزنامه‌نگار، در صفحات شخصی خود خبر از توقیف نشریه “فردای اقتصاد” و بازداشت خبرنگاران آن دادند.

خانواده‌های این روزنامه‌نگاران می‌گویند که از نهاد امنیتی بازداشت‌کننده و اتهامات آنها اطلاعی ندارند.

در روز نوزدهم بهمن‌ماه، گزارش‌هایی مبنی بر محبوس بودن علی میرزاخانی، سردبیر “فردای اقتصاد” و علی نوریان و مسعود ملک‌ پور، از سهامداران و مدیران مالی این نشریه نیز منتشر شد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، در واکنش به این خبرها مدعی شد که بازداشت یک “خبرنگار سابق اقتصادی” و بازرسی از محل “فردای اقتصاد” هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته است.

این خبرگزاری همچنین گفت که این پرونده قضایی به اتهام “اخلال در نظام اقتصادی کشور” تشکیل شده است.

با این حال، هنوز هیچ اطلاعیه رسمی از سوی مقامات قضایی درباره جزئیات این پرونده و اتهامات مطروحه علیه نیکان خبازی، علی تسنیمی و دیگر افراد بازداشتی منتشر نشده است.

 

وضعیت بلاتکلیف و عدم دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده، نگرانی‌هایی را درباره وضعیت این روزنامه‌نگاران ایجاد کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید