گزارشی از وضعیت نامعلوم صابر بالانده در زندان عادل آباد شیراز

صابر بالانده

صابر بالانده، متهم سیاسی، پس از گذشت بیش از چهار ماه از بازداشت، هنوز در وضعیت بلاتکلیف در زندان عادل آباد شیراز به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صابر بالانده در حال حاضر در زندان عادل آباد شیراز محبوس است. او علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از مان دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان عادل آباد شیراز به سر می برد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند در خصوص شرایط او گفت: “اتهامات مطروحه علیه آقای بالانده تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و سب النبی عنوان شده است.”

این منبع در ادامه افزود: “صابر در مدت زمان بازداشت، یک بار به پزشکی قانونی و یک بار به بیمارستان روانپزشکی ابن سینا شیراز منتقل شده بود. او هجده روز در این بیمارستان بستری بوده و پس از بازگشت به زندان، قادر به کنترل ادرار خود نبوده و مجبور به استفاده از داروهای اعصاب شده است.”

این منبع مطلع همچنین گفت: “پس از مدتی وی به همراه تعدادی از زندانیان به زندان نظام شیراز منتقل شد اما به دلیل استفاده از داروهای اعصاب، نمی‌تواند در آن زندان بماند و بنابراین به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده است. وضعیت روانی صابر پس از انتقال به بیمارستان روانپزشکی ابن سینا، اصلاً خوب نیست.”

صابر بالانده، شهروند اهل شمال ایران، در تاریخ هفتم آبان ۱۴۰۲ مصادف با روز جهانی کوروش بزرگ به شیراز سفر کرده بود و توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد.

با گذشت بیش از چهار ماه از زمان بازداشت، صابر بالانده کماکان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و عدم شفافیت در خصوص وضعیت او، نگرانی های خانواده و فعالان حقوق بشر را افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید