اعدام یک زندانی امنیتی در اصفهان

اعدام

حکم اعدام یک زندانی که پیشتر به اتهام “اقدام علیه امنیت کشور از طریق تلاش برای انفجار در یک مجتمع وابسته به صنایع وزارت دفاع در اصفهان” به اعدام محکوم شده بود، به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی که هویتش تاکنون به طور رسمی اعلام نشده است، در سحرگاه روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲، در یکی از زندان‌های اصفهان اعدام شد.

خبرگزاری صدا و سیما در زیرنویس شبکه خبر خود مدعی شد که این فرد در تاریخ هشتم بهمن ماه سال ۱۴۰۱ “با هدایت افسر اطلاعاتی موساد، قصد داشت مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان را منفجر کند.”

کانال‌های نزدیک به نهادهای امنیتی نیز ویدیوهایی از انفجار را منتشر کرده و مدعی شده‌اند که این فیلم‌ها انفجار روی داده در مجتمع وزارت دفاع در اصفهان را نشان می‌دهد. این کانال‌ها مدعی شدند اعدام شخص مذکور در رابطه با این انفجارها صورت گرفته است.

تاکنون جزئیات بیشتری از هویت زندانی اعدام شده، محل اجرای حکم اعدام و روند قضایی پرونده توسط رسانه‌های رسمی و نهادهای متولی ارائه نشده است.

اعدام این زندانی در حالی صورت می‌گیرد که طی ماه‌های اخیر، موج اعدام‌ها در ایران افزایش یافته است. این موضوع با انتقاد شدید سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی و فعالان حقوق بشر مواجه شده است.

سازمان‌های حقوق بشری بارها تاکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران از مجازات اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب مخالفان و منتقدان خود استفاده می‌کند.

اعدام این زندانی بار دیگر نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه به حقوق بشر و حق حیات انسان‌ها احترام نمی‌گذارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید